SPECJALISTA DO ROWERÓW ENDURO O DUŻYM SKOKU
Kiedy potrzebujesz naprawdę dużego amortyzatora, sięgnij po FOX 38. Zoptymalizowany pod kątem 160-180 mm skoku i posiadający ten sam rewolucyjny zestaw funkcji co 36, 38 na nowo definiuje to, do czego jest zdolny widelec z pojedynczą koroną o długim skoku i wyznacza nowy punkt odniesienia dla pewności, wydajności i trwałości. Witamy w wielkim czasie.
Rozmiar koła: 29
Skok: 170
Rake: 44
Oś: 15QR x 110
Wykończenie górnych goleni: powłoka Kashima
Air Channels: tak
Bleeders: Tak
Floating Axle: tak
Rozmiar tarczy: mocowanie 180 PM, kompatybilność do 230
Mocowanie błotnika: Opcjonalny błotnik FOX 36/38 z solidnym 4-punktowym mocowaniem do bezpośredniego montażu
Sprężyna powietrzna: FLOAT EVOL
Rura sterowa: 1.5 Taper - wewnętrznie eliptyczny
Waga początkowa: 2180 g
GRIP2
Nasz amortyzator GRIP2 jest punktem odniesienia dla niezrównanej jakości jazdy i ultraprecyzyjnej regulacji. GRIP2 zawiera naszą opatentowaną technologię Variable Valve Control (VVC), która pozwala na zewnętrzne dostrojenie wydajności zawieszenia. GRIP2 osiąga za pomocą przekręcenia pokrętła, co zwykle wymaga czasochłonnego i skomplikowanego zadania całkowitego demontażu i ponownego montażu widelca.
REGULACJE
Szybka kompresja (z VVC): 8 kliknięć
Wolna kompresja: 16 kliknięć
Szybkie odbicie (z VVC): 8 kliknięć
Wolne odbicie: 16 kliknięć
FLOAT EVOL
Technologia EVOL zwiększa ujemną objętość sprężyny powietrznej, optymalizując czułość na małe nierówności. Liniowa krzywizna sprężyny EVOL zapewnia miękkość u góry, dodatkowe wsparcie w połowie skoku i bardziej regulowaną progresję od dołu.
Korzyści płynące z EVOL są dodatkowo wzmocnione przez nasze nowe kanały i odpowietrzniki w dole goleni, które działają w celu zmniejszenia ciśnienia powietrza zebranego w dolnych goleniach, umożliwiając swobodną pracę amortyzatora EVOL bez niezamierzonych zakłóceń.
FLOATING AXLE
Osie pływające mogą wyglądać podobnie do innych osi, ale w rzeczywistości oferują wyraźną przewagę wydajności ze względu na ich wyjątkową zdolność do dokładnego dopasowania szerokości powierzchni montażowej koła widelca do rozstawu kołnierzy przedniej piasty, tworząc w ten sposób idealne wyrównanie podwozia i eliminując niepożądane tarcie między górnymi i dolnymi goleniami widelca. Osie pływające zapewniają znacznie płynniejszy ruch zawieszenia w całym zakresie skoku widelca, w szczególności poprawiając czułość i ogólną jakość jazdy.
Całkowicie nowe 36 i 38 są wyposażone w nowy, zgłoszony do opatentowania system osi pływającej, obsługiwany za pomocą dźwigni szybkiego zwalniania, łączący zalety osi pływającej z łatwością szybkiego zwalniania bez użycia narzędzi. W tym systemie rozstaw jest blokowany za pomocą pływającej tulei, co pozwala na wielokrotne zdejmowanie i ponowną instalację przedniego koła przy jednoczesnym zachowaniu idealnego ustawienia widelca. Pozycjonowanie pływającej tulei jest ustawione fabrycznie, więc jeśli nie masz pewności, jak obsługiwać system osi pływającej lub po prostu nie chcesz się tym przejmować, możesz po prostu zainstalować przednie koło i kontynuować jazdę.
Opcjonalnie dostępna jest nowa Kabolt-X, lekka, przykręcana oś pływająca przeznaczona wyłącznie dla zupełnie nowych 36 i 38, która nie tylko redukuje gramy, ale także zwiększa sztywność skrętną dzięki jednostronnej konstrukcji śruby zaciskowej bez tulei. Wyrównanie osi musi być resetowane za każdym razem, gdy przednie koło jest usuwane i ponownie instalowane na obu osiach Kabolt-X i 40, ale wynik końcowy jest taki sam – idealne wyrównanie i doskonałe osiągi.
LOWER LEG BYPASS CHANNELS
Gdy widelec ściska się, objętość powietrza w dolnych lagach zmniejsza się, zwiększając ciśnienie powietrza. Im bardziej widelec ściska się, tym bardziej wzrasta ciśnienie. Efekt ten może mieć niezamierzoną konsekwencję uniemożliwiającą osiągnięcie pełnego ruchu. Nasze kanały w dolnej części goleni pomagają złagodzić ten problem, radykalnie zwiększając objętość powietrza w dolnej części lag, a tym samym zmniejszając ilość dodatkowego niezamierzonego wzrostu ciśnienia.
Kolejną zaletą tych kanałów jest to, że olej do kąpieli dolnych nóg krąży w górnych częściach dolnych goleni, stale smarując piankowe pierścienie i tuleje, gdy widelec ściska się i rozciąga podczas swojej pracy.
BLEEDERS
Nasze odpowietrzniki dolnych goleni umożliwiają wyrównanie ciśnienia atmosferycznego za pomocą prostego naciśnięcia przycisku. Nagromadzenie ciśnienia w dolnych goleniach radykalnie zmniejsza wydajność widelca, uniemożliwiając osiągnięcie pełnego skoku i zmniejszając czułość i responsywność na małe nierówności.
LOWER LEG ARCH
Sztywność w stosunku do wagi to najważniejsza miara projektowania rowerów. Inżynierowie inwestują niezliczone godziny, przeglądając każdą uncję materiału, starając się zoptymalizować ten krytyczny stosunek. Nasz całkowicie nowy projekt dolnej części goleni zapewnia wszystkie przeszkody, usuwając każdy możliwy gram, jednocześnie upewniając się, że nie narusza wymagań dotyczących sztywności lub wytrzymałości nowoczesnej jazdy w stylu enduro i gravity.
Nowoczesne konstrukcje ram i trendy w geometrii wymagają nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych zawieszenia. Łukowa konstrukcja zupełnie nowych 36, 38 i 40 została zaprojektowana tak, aby idealnie łączyć się z nowoczesnymi rowerami Enduro i Downhill. Profile główki ramy są coraz większe, a widełki coraz krótsze. Nasz nowy kształt łuku uwzględnia tę potrzebę, wysuwając się do przodu, aby zapewnić duży prześwit główki ramy przy pełnej kompresji. Najnowocześniejsze techniki modelowania komputerowego pomogły nam stworzyć organiczny kształt goleni, który optymalizuje sztywność przy absolutnie minimalnej ilości materiału.
ELLIPTICAL STEERER
(W WYBRANYCH MODELACH)
Eliptyczna rura sterowa 38 to jeden z wielu sposobów, w jaki dodatkowo zoptymalizowaliśmy sztywność w stosunku do masy, umieszczając więcej materiału tylko tam, gdzie jest to potrzebne, i eliminując każdy gram tam, gdzie go nie potrzeba.